صنایع معدنی فلزی ارمنستان

ارمنستان به لحاظ پتانسیل‌های معدنی، کشوری معدنی محسوب می‌شود و از جذابیت سرمایه‌گذاری فراوانی از جمله معادن مولیبدن، مس و طلا برخوردار است.

بخش معدن را یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد ارمنستان می باشد .اهمیت بخش معدن در ارمنستان به گونه‌ای است که صنعت معدنی در سال ۲۰۱۳ حدود نیمی از صادرات کل این کشور را به خود اختصاص داده است.

ارمنستان از لحاظ منابع طبیعی و معدنی بسیار غنی بوده و از تولیدکنندگان بزرگ مولیبدن در جهان به شمار می‌آید. این کشور علاوه بر مولیبدن دارای ذخایر بزرگی از آهن، جیوه، کرومیت، مس و طلا و انواع سنگ‌های ساختمانی و تزیینی است. این کشور هم‌چنین در صنعت الماس‌سازی بسیار فعال است.

سرمایه‌گذاری در صنعت جواهرسازی ارمنستان به طور کلی و الماس به طور خاص را بسیار مناسب و سودده بوده و اهمیت این موضوع به دلیل وجود الماس‌کاران بسیار ماهر، قیمت‌های قابل رقابت، تجهیزات مدرن و مزایای معافیت مالیاتی برای تولید الماس در ارمنستان است. تمرکز این صنعت در ارمنستان بالا نیست و در مجموع هیچ مانعی بر سر راه ورود به بازار تولید الماس در این کشور وجود ندارد.

متاسفانه با وجود روابط مطلوب سیاسی و فرهنگی، سرمایه‌گذاران ایرانی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور استفاده مطلوبی نکرده‌اند.

در زمینه صنایع فلزی نیز وضغیت به همین صورت میباشد . بازاری بکر و تشنه سرمایه گذاری و ظرفیت های بسیار (از قبیل هزاران تن ضایعات فلزی ) جهت تولید شمش های فلزی و نورد .

غلافمندان و کار آفرینان عزیز جهت فعالیت و سرمایه گذاری در ارمنستان : ما با سالها تجربه و حضور مداوم در این کشور و با شناخت کافی آماده همکاری و مشاوره در موارد یاد شده میباشیم.