قوانین ساخت و ساز در ارمنستان

قوانین ساخت و ساز در ارمنستان

قوانین ساخت و ساز در ارمنستان را بشناسید!

برای اقتصاد هر کشوری، بازار املاک و مستغلات یک عنصر کلیدی از ثروت ملی است. بازار املاک و مستغلات به دلایل متعددی از جمله نیاز به پاسخگویی به تقاضای ساختمان‌های مسکونی و غیر مسکونی، سهم آن در تولید ناخالص داخلی کشور، تأثیر چند برابری آن بر بخش‌های مرتبط اقتصاد و عوامل دیگر حائز اهمیت است . قوانین ساخت و ساز در ارمنستان نیز تاثیر زیادی دارد؛ بر اساس  محاسبات کارشناسان ، یک موقعیت شغلی در بخش ساخت و ساز باعث ایجاد ۹ شغل اضافی در سایر بخش های اقتصادی می شود.

همچنین بازار املاک نشان دهنده وضعیت واقعی و مسائلی است که قوانین حفاظت از محیط زیست، اقتصاد با آن مواجه است. تحت تأثیر بخشهای واقعی و مالی اقتصاد است زیرا در این بازار عرضه و تقاضا به وضعیت اقتصادی و مالی کشور بستگی دارد.

برای درک مسائلی که بازار املاک و مستغلات ارمنستان با آن مواجه است، ابتدا باید نگاهی به آمار بیندازیم. طبق  گزارش سالانه ۲۰۲۲ کمیته کاداستر ارمنستان ۱۵۸۶۰۰ پرونده را در سال گذشته ثبت کرد. پرونده ها نه تنها شامل معاملات فروش مجدد و ساخت و ساز در ارمنستان می شود، بلکه مواردی از تغییر در عنوان به دلیل ارث یا هدایا، ثبت قراردادهای اجاره و اجاره، تحمیل حق حق بر یک ملک و غیره را نیز شامل می شود.

در این میان، معاملات فروش بیشترین بینش را ارائه می دهد. به روندهای بازار به عنوان مثال، ارقام فروش نسبت به سال ۲۰۱۹ با ۱۰٫۴ درصد کاهش به ۴۶۱۵۹ رسید در مقایسه با ۵۱۵۰۸ سال قبل.

با این حال، آنها کمی بالاتر از رقم ۴۵۶۳۷ سال ۲۰۱۸ باقی ماندند. البته با توجه به همه‌گیری جهانی کرونا و جنگ ۲۰۲۰ آرتساخ که الگوی عادی را قطع می‌کند، می‌توان انتظار کاهش داشت. ایروان با ۱۳۸۹۹ فروش در سال گذشته حدود یک سوم بازار را تشکیل می دهد که ۲۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش داشته است.

قوانین طبیعی و حفاظت از محیط زیست

با در نظر گرفتن اهمیت حفاظت از طبیعت، اهمیت اقتصادی و اجتماعی زمین، که برای آن به عنوان ضمانت فعالیت حیاتی جمعیت کشور مورد استفاده و محافظت قرار می گیرد.

جمهوری ارمنستان، دستورالعمل های اساسی سیستم نظارتی دولتی را تعریف می کند که برای بهبود روابط ارضی، توسعه انواع سازمانی و حقوقی اشکال اقتصاد زمین، حاصل خیزی زمین، افزایش کارایی کاربری اراضی، حفاظت و بهبود یک محیط مساعد برای نشاط و سلامت انسان و قانون چارچوب مربوط به حمایت از حقوق زمین را شامل می شود.

در واقع با استفاده از قوانین ساخت و ساز و تصرف زمین نباید به محیط زیست، امنیت و قابلیت دفاع از دولت؛ نباید حقوق و منافع قانونی تعریف شده شهروندان را نقض کند.

ویژگی های معامله برای خرید زمین در ارمنستان

خارجیانی که می خواهند مالک کامل زمین ساخت و ساز در ارمنستان شوند باید:

تاسیس یک شرکت حقوقی یا به دست آوردن وضعیت اقامت ویژه / شهروندی ارمنستان؛

زمینی را به نام شخص مجاز با تابعیت جمهوری ارمنستان بدست آورید و پس از اخذ پاسپورت ارمنستان، مالکیت ملک را ثبت کنید.

مقاله مرتبط : خانه در ارمنستان

هنگام برنامه ریزی برای خرید زمین در ارمنستان، پیچیدگی های زیر را در نظر بگیرید:

در حوزه قضایی ارمنستان، توافقات شفاهی از نظر قانونی الزام آور نیستند.

در اینجا از تسویه نقدی استقبال نمی شود، به عنوان یک گزینه می توانید از کمک اسناد رسمی یا افتتاح حساب امانی در یک بانک محلی استفاده کنید.

تسویه معامله به درام ارمنستان یا دلار آمریکا (طبق توافق با فروشنده) انجام می شود.

در صورت لزوم، قرارداد اولیه فروش تنظیم می شود، پیش پرداخت برای تأیید قصد خریدار انجام می شود.

توسعه شهری در ارمنستان

این بخش بر اساس قوانین جمهوری ارمنستان، تصمیمات شورای ریش سفیدان ایروان و قوانین حقوقی شهرداری ایروان، مقررات شهرداری و سایر قوانین قانونی هدایت می شود که می توانید با توجه به اصل آنها ساخت و ساز در ارمنستان را برای سرمایه گذاری مناسب بدانید.

وظایف این دپارتمان بر اساس تعهداتی است که توسط قوانین حقوقی مربوط به حوزه توسعه شهری به شهردار ایروان تفویض شده و با هدف اجرای آنها انجام می شود.

وظایف اداره:

– بحث درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی برای تخصیص قطعه زمین ساختمانی و ساختمانی

– تهیه سند توسعه شهری برای واگذاری زمین یا برگزاری مسابقه، مناقصه و ساخت و ساز در ارمنستان

– تهیه و ارائه اسناد معماری و برنامه ریزی. وظایف برای انجام پیش نویس پروژه های ساخت و ساز، بازسازی، مرمت، استحکامات و نوسازی در زمین های دولتی، اجتماعی یا خصوصی

– آماده سازی انسجام پروژه های ساخت و ساز، بازسازی، مرمت، استحکام بخشی و نوسازی ساختمان ها،

– بحث و هماهنگی مشکلات مربوط به شبکه های ارتباطی خارجی لازم برای تعمیر و نگهداری مهندسی ساختمان ها و ساختمان ها،

– مجوز قانونی ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های تحت مالکیت. توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی، ساخت و سازهای غیرقانونی ساخته شده در بلوک های آپارتمانی و ساختمان های فرعی، و همچنین برای قانونی سازی این گونه ساخت و سازها در زمین های دولتی یا اجتماعی،

– تهیه درخواست های شهروندان مربوط به احیای حقوق منازل مسکونی انفرادی. اسناد مالکیت آنها مفقود شده و تهیه نتیجه شهر سازی برای آنها.

مطابق با تصمیم ۲۳۳۰-N دولت RA در تاریخ ۱۵٫۱۲٫۲۰۰۵ در مورد تأیید طرح کلی ایروان، در سال ۲۰۰۶، دولت RA تصمیم N 1402-N را در تاریخ ۰۷٫۰۹٫۲۰۰۶ “در مورد تایید اقدام اصلی” اتخاذ کرد. برنامه اجرای طرح کلی ایروان (۲۰۰۶-۲۰۲۰).

 این برنامه شامل حوزه های زیر است:

  • معماری و شهرسازی،
  • حفاظت از طبیعت،
  • حمل و نقل،
  • بخش ساختمان، بهسازی و تاسیسات،
  • تجارت و خدمات،
  • فرهنگ و ورزش،
  • تحصیلات،
  • مراقبت های بهداشتی و رفاه اجتماعی،
  • مدیریت املاک و مستغلات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای شرکت در مناقصه با ما تماس بگیرید